Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 14 Mar 2025 19:36

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 2 ] 
Autor Správa
 Predmet príspevku: Tempomat
OdoslaťOdoslané: 11 Júl 2011 08:31 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 11 Júl 2011 08:24
Príspevky: 1
Chcem sa spytat ci niekto domontovaval tempomat do scenica 1,6 16V.Rok vyr.2006/6.Nieco som pozeral na nete,len sa mi to najako nezda.Dakujem.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Tempomat
OdoslaťOdoslané: 04 Okt 2011 12:07 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 04 Okt 2011 11:54
Príspevky: 3
Bydlisko: Bratislava
AUTO: renault Scenic II 1,6 16V r. v. 2004
som prihlaseny na ceskom renault fore a tam je rozsiahla debata o tempomate..ja som si tempomat dodadotcne namontoval a uspesne spustil, scenic II 1,6 16V 2004..prikladam svoj clanok, ktory som uverejnil aj na ceskom fore, v pripade otazok napiste sukromnu spravu.
vo vseobecnosti sa tempomat orig. domontovat da ak je softwerom v riadiacej jednotke podporovany. vo vacsine pripadov je aj natiahnuta kabelaz pod volantom a vtedy staci naozaj iba malo a mate tempomat. v mojom pripade kable neboli natahane, musel som si ich z riadiacej jednotky priviest do kabiny a o tom je uz moj prispevok nizsie.

"podarilo sa mi spustit tempomat, nie zeby to bol nejaky zazrak, ale mal som zopar nejasnosti aj poprecitani vsetkeho co tu na fore ohladne tempomatu je k dispozocii a ak by mal niekto podobne nejasnosti tak tu budu odpovede.
V mojom aute bola prave ta najnepriaznivejsia situacia ked nie je pripravena kabelaz na tempomat a vsetko treba tahat z riadacej jednotky.
Na vrakovisti sa mi podarilo najst orig. prepinac tempomat/obmedzovac ako aj orig ovladacie tlacitka. este musim vyriesit volant, resp airbag a komutator-kruzok pod volantom, nechcel som ho na vrakovisti zbytocne kupovat, keby nahodou tempomat nefungoval z dovodu SW v riadiacej jednotke.
Nejasnosti...nebolo mi jasne, ci je potrebne aj pri originalnych ovladacich tlacitkach pajkovat nejake odpory ako pri samovyrobe na linku megane II. Ako na volant ked chcem mat tlacitka na volante. a dalsie veci ohladne elektriky.
Priprava:
- Original prepinac tempomat/ obmedzovac som vymontoval z auta na vrakovisku spolu s bielim konektorom, ktoreho kable (zlty, oranzovy a bezovy) smerovali niekde do utrob pod volant.
-Taktiez z riadacej jednotky v motore (medzi baterkou a vzduchovym filtrom) som odrezal konektor, z ktoreho ako sa ukazalo, bolo potrebne pouzit kontakty na nove kable privodu z RJ pod volant v mojom aute.
Z volantu som odmontoval tlacitka a vodice som odstrihol spolu s plastovym uchytom na volante pod airbagom, ktory zlucuje jednotlive zelene a sede vodice od prepinacov do dvoch (cerveny a cieny)
-Kabelaz- je potrebnych 5 kablov k privedeniu 5 funkcii z riadiacej jednotky v motore cez manzetu spojkoveho pedala pod volant na ovladac tempomatu a obmedzovaca (A2-tempomat, C3- obmedzovac, 12V- napajanie, D2- tlacitka, D3-tlacitka). Dlzka kabla cca meter+ rezerva. Na konce styroch kablov napajkovat kontakty vytiahnute z odrezaneho konektora RJ, pri rezani kabla nechat cca 5-6 cm aby bolo na co pajkovat nove kable. V megan II fore sa pise, ze je mozne pouzit ako nahradu kontakty z konektora PC pripojenia CDrom, ale to neodporucam, pretoze prave na tomto kontakte mi zlyhalo prve zapojenie tempomatu!!!!!! Este mi zopar kontaktov zostalo a su k dispozicii, napiste SZ.

Montaz:
prvy krok je dostat kable z motora do kabiny. Vhodne miesto je gumova manzeta na spojkovom pedaly. Z interieru je potrebne preniknut tenkym pevnym drotom cez manzetu do priestoru motora, na druhy koniec pripevnit pomocny kabel a drotom ho pretiahnut do priestoru motora, na tento kabel potom pripevnit zvazok 5 kablov a vtiahnut ich do kabiny. V motore zapojit kontakty - kable vsunut do konektora na riadiacej jednotke na spominane pozicie A2, C3, D2, D3. Piaty kabel je napajanie 12V a zapoji sa do poistkovej skrine v motore (vedla baterky a filtra) do konektoru PPH2 BROWN na poziciu c. 11, odkial sa napaja aj orig. temp.. Pod volantom zapojit prepinac temp/obm...napajanie 12V z PPH2 BROWN na zlty drat, A2 na bezovy, C3 na oranzovy. Kable z pozicie D2 a D3 zapojit na tlacitka (cerveny a cierny drat). K tlacitkam nie je nutne pridavat ziadne odpory ako pri bastl verzii.

Skuska:
Po nastartovani by sa medzi kontaktmi D2 a D3 malo objavit napatie 5V a to je jasny dokaz toho, ze kontakty v RJ su vporiadku, ak je medzi nimi 0,00V tak nemate kontakt. Na napajani 12V a A2, resp. 12V a C3 by malo byt nieco okolo 13V. Moze nasledovat skusobna jazda a aktivacia zobrazovania v servise.

Volant na orig tlacitka..ak ho nenajdete na vrakovisti, tak je to celkom draha zalezitost a prave preto sa potom robia nahradne tlacitka s odpormi, no v pripade, ze mate stastie tak si z vrakoviska okrem ovladania tempomatu a tlacitok zoberte este komutator, to je ta cast v ktorej su pod volantom uchytene packy na blinkre, svetla, ovladanie radia. Volant samotny nepotrebujete, pretoze uz od vyroby su vsetky predpripravene na montaz tlacitok takze ten vas staci.
A najdolezitejsia vec, novy airbag s vybranim pre tlacitka...
to je vsetko, no pre sirsi obraz je potrebne prestudovat este forum, nerozpisoval som vsetky veci ohladne konektora RJ, aktivacie zobrazovania funkcie tempomatu na palubnom displeji a dalsie info"

_________________
Scenic II 1,6 16V 2004


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 2 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©