Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 05 Dec 2024 04:21

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 1 ] 
Autor Správa
 Predmet príspevku: Príbehy a trapasy s autami
OdoslaťOdoslané: 04 Aug 2019 19:32 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ
Obrázok používateľa

Založený: 19 Júl 2019 20:11
Príspevky: 40
Bydlisko: Galanta
AUTO: Renault Mégane
spam: Nie
Len tak pre spestrenie ma napadlo že by sme mohli dať nejaké príbehy zažité s našimi autami, či už srandovné, zlé, dobré, veselé, proste akékoľvek. Začnem ja.

Dnes som bol pozrieť v obchode koľko stojí kľúč na koleso, cez víkend mototechny sú zavreté ale v kauflande zvykne byť regál s autovecami. Tak som to pozrel aj mali dva druhy ale neviem aký rozmer šróbu je lebo sa používa 17-ka, 19-ka, 21-ka a 23-ka. Ani zmerať som nevedel lebo auto neni doma lebo tolko katastrof ma stíha že išiel som s autom do práce keďže som sa hneď po šichte potreboval presunúť do druhej roboty. Nenaštartovalo takže padla brigáda a nechal som auto v areáli. A niekomu sa to asi nepáčilo lebo mi vypustil koleso. Irónia je že som zo srandy skúsil naštartovať tak motor som naštartoval ale koleso je vypustené, tak som šiel že vymením rezervu a zistil som že tam chýba rúčka na héver a kolesový kľúč. Neviem či je to originál Renaulťácky výmyseľ ale tam je taký héver že točňa je v tvare kolesového šróbu teda že asi ani k tomu nebola originál rúčka ale hneď tým krížovým kľúčom točíte aj héver. Ale vyzerá to dosť byť od výroby lebo ako je rezerva všetko je pekne na rozmer prispôsobené a je tam taká forma so štrbinami kde asi bolo náradie a v tom je pekne nasadený héver a v prázdnyvh štrbinách bola asi rúčka či ten kľúč na koleso. Pri 20 ročných autách to zvykne byť už postrácané a obvykle tam nájdete už len kadejaké dokupované príslušenstvo. Ešte dobré že som to takto zistil lebo keby sa mi to stalo niekde na diaľnici? Ani trojuholník, ani náradie len rezerva a lekárnička nič iné v tom neni. Ja som ešte aj v hrdzavom ošarpanom favorite vždy mal kompet náradie (kladivo, šrobováky, kombinačky, kliešte), lano, sviečky, olej vo flaši, sadu H4, trojuholník, rukavice, hadičku, odrezanú pet flašu, bandasku, valcové poistky, drôtiky, destilovanú vodu, štartovacie káble, prídavnú autobatériu, svorky, binderpásky, izolačku... Proste nedá sa tak staré auto používať že nič v ňom nemáte. Neraz som to musel na kraji cesty opravovať ale za to že som všetko mal tak sa väčšinou podarilo spojazdniť. Škodovky boli také že 10km ste jazdili, pól hodinu opravovali, zase 10km jazdili...

Som čakal Megane bude modernejší. Kamarát ho mal dlhé roky a nikdy nespomíénal že by sa mu stále kazilo a raplovalo. Ja som zvyknutý na to že stále nejaký káblik odpadol, zmokli spoje, šmirglovať kontakty... bez toho sa nedalo byť. Ale Renault už má taký motor že polovicu vecí tam nespoznávam. Už to neni také prehľadné že tu je reglér, tam prívod, hentam zapalovač s kladivkom... Tam keď niečo nešlo tak stačilo tieto veci poprezerať, pošmirglovať konatkty alebo len pohýbať, lepšie zaizolovať už išlo. Mne ho zase predal kamošov švagor, niesom sním že nejaký extra dobrý kamarát ale len tak z bežna sa poznáme, on kúpil väčšie auto, ja som potreboval nejaké auto (akékoľvek) tak som pozeral felície po inzerátoch a on mi navrhol ten Renault že si pomôžeme navzájom ja radšej kúpim od známeho ako cez inzerát jednať s kadejakými cigánmi, o tak isto nemusel dávať na inzerát a ušetriť si starosti... Len som čakal že to bude v lepšom stave keďže on s tým dochádzal do práce každý deň tak musel mať poriadne auto, tam si už nemôže človek dovoliť favorita čo treba opravovať na každom 20-tom kilometri. Ja som vždy mal auto ako hobby nie ako nutnosť. Tak som si to mohol dovoliť že keď fungovalo tak som jazdil a keď nefungovalo tak nič...

Ale ani ho obviňovať nemôžem lebo jemu fungovalo a tie problémy so štartovaním sa už objavili u mňa. Netvrdím že ľutujem lebo je to pekné auto, ako dizajnovo sa mi také páčia, len takéto veci ma potkali a som nepripravený bol trošká. Zo začiatku mi aj bolo čudné že nemusím ručne nacufovať AC pumpu, štartovať z dvoch bateriek, neustále opravovať niečo okolo motora, neustála riešiť kde to nemá kontakt...

_________________
Mégane 1, BAOE05, r.v.1998, obj.valc.1390, 55kW, benzín


Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 1 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©