Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 22 Dec 2024 07:07

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 11 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia
Autor Správa
 Predmet príspevku: Vybíjanie autobatérie, chybný alternátor?
OdoslaťOdoslané: 08 Aug 2013 17:45 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ

Založený: 03 Okt 2012 05:57
Príspevky: 74
spam: Nie
Zdravím, ja som písal nedávno o vybíjaní batérie (Renault scenic II 12/2003, 1,6 83kW). Bol som v predajni autobatérií, kde mi merali kľudový odber, namerali mi 0,16A a povedali mi aby som našiel nejakého autoelektrikára, že batéria je v super stave. Autoelektrikára som našiel, ten mi zmeral najprv dobíjacie napätie, nameral 13,8V a povedal že bude treba opraviť alebo vymeniť alternátor, že to je hlavná príčina. Nechal som tam auto, vravel že premeral kľudový odber asi 10minút po uzatvorení auta a vyšiel 0,01A, ževraj v tom môže byť ten nameraný rozdiel oproti predajni autobatérii, že mi to merali hneď po dojazde a uzamknutí auta. Pomôže podľa Vás výmena alternátora, môže byť spôsobené týmto nízkym dobíjacím napätím vybíjanie autobatérie, cca po 1,5 až 2 mesiacoch (jazdím cca každý druhý deň na kratšie trasy). Chcem si byť istý, lebo mi nacenil alternátor na 200e + robota, lebo v každom servise mi povedia niečo iné. Neviem či je ten Scénic také záhadné auto alebo čo. Vďaka.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Vybíjanie autobatérie, chybný alternátor?
OdoslaťOdoslané: 08 Aug 2013 18:37 
Neprítomný
Odborník
Odborník

Založený: 16 Aug 2011 18:31
Príspevky: 441
Preco si to nedal do temy kde si pisal o tom probleme? Teraz ani neviem o com hovoris .. a hladat to teda nejdem ..


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Vybíjanie autobatérie, chybný alternátor?
OdoslaťOdoslané: 08 Aug 2013 20:41 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ

Založený: 03 Okt 2012 05:57
Príspevky: 74
spam: Nie
Ospravedlňujem sa, v skratke, mám Renault Scénic II 12/2003 1.6 83 Kw, 108000 km. Už asi pol roka riešim problém s vybíjaním autobatérie (batéria nemá ani rok). Pravidelne cca po mesiaci aj pol, dvoch sa mi batéria vybije, v zimných mesiacoch skôr, tak že nenabehnú ani kontrolky. Naposledy som pred dvoma týždňami ostal stáť pred Tescom a kupoval štartovacie káble. Bol som v prvom servise kde mi povedali že mám veľký kľudový odber, že mám ísť do renaultu, kde sa v tom vyznajú. V renault servise mi povedali, že auto je v najlepšom poriadku, aj baterka (o dva týždne na to som nenaštartoval). Potom som sa rozhodol že idem kúpiť novú batériu. Keď som išiel do predajne autobatérií tak mi povedali, že mi to zmerajú a ďalej som už písal ako mi namerali zase zvýšený odber, ...


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Vybíjanie autobatérie, chybný alternátor?
OdoslaťOdoslané: 08 Aug 2013 21:34 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Kľudový odber hneď po zamknutí auta býva väčší kým "nezaspí" riadiaca jednotka, to je v poriadku. Ak ti na nabíjaní namerali 13,8 V tak to je spodná hranica rozpätia, oficiálne by to ešte nemalo byť zlé. Celý rozsah sa uvádza 13,8 - 14,2 a poslednej dobe až 14,5V. Meria sa vždy na svorkách batérie aby sa prejavili i prípadné prechodové odpory. Takto cez počítač by som povedal že by bolo vhodné premerať diódový mostík lebo zrejme je niektorá dióda vadná. Ak ti ponúkajú repas alternátora tak pri cca 110 tkm je to celkom rozumná voľba lebo i tak je otázka času kedy ten repas budeš potrebovať.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Vybíjanie autobatérie, chybný alternátor?
OdoslaťOdoslané: 08 Aug 2013 22:12 
Neprítomný
Odborník
Odborník

Založený: 16 Aug 2011 18:31
Príspevky: 441
Pre klud duse Ti skusim odmerat na nasich autach kludovy odber. Podla mna to nemoze sposobovat take markantne vymlatenie baterky. Predsa len s autom jazdis a aj za tu kratku jazdu sa musi co to do tej baterie zase doplnit. Minimalne a fakt, ze minimalne to statie auta pred domom a start sa musi nahradit jazdou do tesca vzdialeneho 20km (to ber len ako velmi hruby priklad). Urcite by sa to podla hodnot, ktore si popisal dalo vsetko aj vypocitat s presnejsou odchylkou merania.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Vybíjanie autobatérie, chybný alternátor?
OdoslaťOdoslané: 09 Aug 2013 05:57 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ

Založený: 03 Okt 2012 05:57
Príspevky: 74
spam: Nie
Vďaka za odpovede, chcem si byť len istý že keď už zaplatím aby to fungovalo, lebo všade mi povedia niečo iné, tak potom rozmýšlam, že čo sú to za servisáci, keď nevedia, že kľudový odber sa nesmie merať hneď uzamknutí ako píšete. V jednom servise mi povedia že odber je väčší 4-násobne ako by mal byť a teraz mi chlapík nameral menší ako obyčajne býva. Normálne som z toho vytočený, lebo všade som nechal peniaze.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Vybíjanie autobatérie, chybný alternátor?
OdoslaťOdoslané: 09 Aug 2013 18:06 
Neprítomný
Skúsený
Skúsený
Obrázok používateľa

Založený: 06 Máj 2010 10:23
Príspevky: 220
Bydlisko: Trnava
AUTO: Renault Laguna 2.2dt Grandtour r.v.1999
Seat Alhambra 1.9tdi r.v.1998
Opel Frontera 2.2dti 16v r.v.2000
problém by mohol byt aj v zlom kontakte ja som menil na štartéry rozbehovú cievku (nie na renaulte)zložil som to ale ako to býva človek sa ponáhľa a potom si robí zbytočne robotu takže-na štartéry sa spájajú káble od alternátora a batérie,,zložil som to naštartoval a pohoda ide točí štartuje ale po prejdení asi 30 km zo zapnutými svetlami a klímou mi začalo rádio vypínať a palubovka stmavla,po vypnutí motora a nasledovnom štartovaní len tak tak točil.
Po hodine chytil normálne tak som domov šiel bez klímy a vypnutom rádie,ale palubovka bola chvíľku o.k. potom tmavá a zasa o.k.
Po návrate domov som vytiahol multimeter a na alternátore 14.3 V a na batérii 13 V,meriam na štartéry tiež len 13 V.
odmontovanie kontaktov prebrúsenie aj na štartéry a pre istotu aj na alternátore-výsledok dobíjanie ide od alternátora po batériu 14.3V.Obyčajný zaoxidovaný kontakt.

_________________
mario


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Vybíjanie autobatérie, chybný alternátor?
OdoslaťOdoslané: 09 Aug 2013 20:00 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ

Založený: 03 Okt 2012 05:57
Príspevky: 74
spam: Nie
Vďaka za tip, možno je to aj môj prípad. Dnes som bol vziať auto od autoelektrikára. Vyčistil alternátor, vymenil uhlíky a už dobíja namiesto 13,7-13,8 okolo 14V. Vravel že to mám nejaký čas vyskúšať. Ale veľmi tomu neverím že by tie dve desatiny spravili taký rozdiel a už by sa to nevybíjalo.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Vybíjanie autobatérie, chybný alternátor?
OdoslaťOdoslané: 10 Aug 2013 00:31 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Posledná alternatíva môže byť čiastočne vadný článok v baterke. Stáva sa to i pri nových a celý problém je potom v tom že jeden článok má malú kapacitu a v podstate sa vybije iba ten, no prejaví sa to celkovo. Pri starých baterkách sa to dalo zistiť záťažovým voltmetrom ale teraz zrejme jedine hustotou elektrolitu pri meraní "vybitej" baterky. 5 článkov by malo mať cca rovnakú a jeden výrazne menšiu hustotu.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Vybíjanie autobatérie, chybný alternátor?
OdoslaťOdoslané: 10 Aug 2013 10:41 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ

Založený: 03 Okt 2012 05:57
Príspevky: 74
spam: Nie
Autoelektrikár mi spomínal, že batéria sa môže javiť ako dobrá, ale nemusí vedieť správne udržať kapacitu, vysvetloval mi to na nejakých krivkách, až tak sa tomu nerozumiem. Robia v servisoch aj nejaké záťažové testy batérií, lebo väššinou asi iba premerajú napätie, dobíjací prúd a pod. Len či sa robia nejaké špeciálne testy batérií pod záťažou aby bolo jasné či je batéria dobrá alebo zlá.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 11 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©