Dovolím si uvedený článok trochu doplniť a upresniť.
Používa sa viacero spôsobov prípravy zmesi benzínových motorov.
1 - karburátor: zmes paliva a vzduchu je zniešavaná v karburátore a takto pripravená je nasávaná do spaľovacieho priestoru. Palivo je strhávané prúdom vzduchu z beztlakového zásobníka
2 - jednobodové vstrekovanie: (monopoint) je v podstate ako karburátor ale palivo je vstrekované pod nízkym tlakom do sacieho potrubia
3 - viacbodové nepriame vstrekovanie: (multipoint) kde je palivo dopravované z tlakového zásobníka (palivová rampa) k jednotlivým vstrekovačom ktoré sú v sacom potrubí pred sacím ventilom. Tu ešte rozlišujeme vstrekovanie:
3a - s kontinuálnym vstrekom kedy palivo z trysky prúdi stále, mení sa iba jeho množstvo a hromadí sa pred sacím ventilom do jeho otvorenia keď je spolu so vzduchom nasaté do motora. Klasickým zástupcom je Bosch K-Jetronik.
3b - s elektronicky riadením vstrekovaním kedy je otvorenie vstrekovača riadené elektronicky. Najčastejšie je palivo vstrekované tesne pred a počas otvorenia sacieho ventilu. Staršie prevedenia boli riešené tak že všetky vstrekovače vstrekovali naraz pre všetky valce, takže dávka paliva bola rozložená do niekoľkých dávok. Pri novších už bol rozlíšený takt motora a vstrekovače fungovali nezávisle.
4 - priame vstrekovanie: (GDI, FSI) pri ktorom je vstrekovač umiestnený priamo do spaľovacieho priestoru ako pri naftových motoroch a funguje obdobným spôsobom.
Pri naftových motoroch sú iba dva druhy vstrekovania:
1 - nepriame vstrekovanie: kedy je vstrekovač nasmerovaný do vírivej komôrky. Je to komôrka guľového tvaru umiestnená v hlave motora a otvorom spojená s priestorom nad piestom. Vzduch je piestom vtlačený do tejto komôrky a tu sa doň vstrekne palivo. Horením vznikajúce plyny prechádzajú otvorom komôrky do valca a tlačia piest. Výhodou takéto vstrekovania je mäkký, pružný chod motora a nízke nároky na tvar piestu. Ovšem má i nevýhody v dlhom priebehu spaľovania čo znemožňuje dosahovanie vyžších otáčok a v nekvalitnom spaľovaní.
2 - priame vstrekovanie: vtedy je vstrekovač umiestnený priamo do valca a spaľovací priestor je vytvarovaný v dne piestu. Táto konštrukcia je v súčasnosti temer jediná používaná hlavne z dôvodu že umožňuje lepšie riadenie spaľovania napríklad rozdelením množstva paliva do viacerých rôzne veľkých dávok a vznikajúce plyny pôsobia priamo na piest čo zase umožňuje dosahovanie vyšších otáčok.
...vieme ako funguje štvortakný motor, prípravu zmesi... dáme na budúce rozvodový mechanizmus, chladenie alebo mazanie ?