Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 30 Apr 2025 17:58

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 18 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia
Autor Správa
 Predmet príspevku: olej okolo klapky zastavenia motora
OdoslaťOdoslané: 05 Apr 2011 22:42 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ
Obrázok používateľa

Založený: 06 Feb 2011 23:34
Príspevky: 60
Bydlisko: Košice
AUTO: Renault Laguna Grandtour; 1,9dCi (88kW); Expresion 2005
Nevedel by mi niekto poradit odkial alebo ako sa dostáva olej na klapku zastavenia motora (je umiestnena na lavej strane motora hore, na obrazku miesto kde ukazuje sipka 1)? alebo preco je to take zaolejovane. Ze vraj by to malo byt suche. Ma niekto podobny problem?


Prílohy:
bez_názvu.JPG
bez_názvu.JPG [ 63.4 KiB | Zobrazená 6999 krát ]
Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: olej okolo klapky zastavenia motora
OdoslaťOdoslané: 05 Apr 2011 23:48 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Ak je to sacia časť potrubia tak to bude z odparu olejovej vane.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: olej okolo klapky zastavenia motora
OdoslaťOdoslané: 06 Apr 2011 22:29 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ
Obrázok používateľa

Založený: 06 Feb 2011 23:34
Príspevky: 60
Bydlisko: Košice
AUTO: Renault Laguna Grandtour; 1,9dCi (88kW); Expresion 2005
Ano, je to na sacej casti potrubia. Pridal som dalsie obrazky pre mozno lepsie pochopenie kde asi. Na tej scheme sacej casti som zakruzkoval miesta, kde vidno mastne, a na tom druhom obrazku je to trochu realnejsie zobrazene. vedeli by ste mi poradit ako to zamedzit, alebo opravit aby sa to stratilo? treba niekde vymenit nejake tesnenia? Alebo niekde dotiahnut spoje hadic?

A kde sa nachadza odpar olejovej vane? Je to ta ovalna cierna nadoba (na obrazku ,,pod kapotou,, je to medzi cislom 13 a 12) pod otvorom na dolievanie oleja?


Prílohy:
pod kapotou.JPG
pod kapotou.JPG [ 61.57 KiB | Zobrazená 6992 krát ]
sanie.JPG
sanie.JPG [ 57.86 KiB | Zobrazená 6992 krát ]
Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: olej okolo klapky zastavenia motora
OdoslaťOdoslané: 06 Apr 2011 23:35 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
To čo si zakrúžkoval sú spoje tlakového potrubia sania. Turbína si saje vzduch s filtra a tlačí ho cez chladič do motora. Na sacej časti medzi filtrom a turbínou je pripojené to spomínané odvetranie kľukovej skrine ktoré začína na plastovej nádobke pod nalievacím víkom. Tá plastová nádobka sa volá kondenzátor a jej úlohou je odstrániť olejový aerosol z plynov ktoré idú z kľukovej skrine. Ďalej do sacieho by už mal ísť teoreticky čistý vzduch. V sacom potrubí pred turbínou sa tento odpar mieša s čerstvým vzduchom. Po tiaľto je trochu zaolejované potrubie celkom normálne. Horšie je ak sa olejové škvrny objavia na spojoch za turbínou lebo to by nasvedčovalo úniku oleja cez tesnenia turbíny. (je mazaná tlakovo od motora) V náväznosti na počet najazdených kilometrov je mierny únik pomerne bežný. Problém nastáva pri definovaní pojmu "mierny". Skúsený mechanik by mal rozpojiť potrubia a zhodnotiť či množstvo oleja v potrubí a chladiči je ešte v rámci bežného znečistenia alebo sa jedná už jedná o prejav poruchy tesnenia turbíny. Pri nadmernom úniku oleja sa postupne zanáša chladič stlačeného vzduchu čo môže spôsobiť vážnejšie problémy.
Odporúčam dať to skontrolovať skúsenému mechanikovi a podľa výsledku pokračovať.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: olej okolo klapky zastavenia motora
OdoslaťOdoslané: 07 Apr 2011 00:19 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ
Obrázok používateľa

Založený: 06 Feb 2011 23:34
Príspevky: 60
Bydlisko: Košice
AUTO: Renault Laguna Grandtour; 1,9dCi (88kW); Expresion 2005
dakujem za odpoved,
Zase som o nieco mudrejsi :)
Tak ,,mierny,, to neviem ani ja definovat lebo pre niekoho to je tolko a pre ineho tolko. mne sa strati asi 0,8l oleja na vymenu (cca 18000 - 20000km). motor ma najazdenych 189000km a trapi ma to len preto lebo do tych cca 150000km sa ta mastnota az tak neobjavovala. Ale teraz to bude asi tak ako pises, opotrebovanie nejakeho tesnenia, uz len musim zistit ktorého.


Naposledy upravil jano886 dňa 07 Apr 2011 21:54, celkovo upravené 1 krát.

Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: olej okolo klapky zastavenia motora
OdoslaťOdoslané: 07 Apr 2011 01:26 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Tesnenie rotora turbíny.
Ak to chceš odstrániť tak jedine repas turba.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: olej okolo klapky zastavenia motora
OdoslaťOdoslané: 07 Apr 2011 21:50 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ
Obrázok používateľa

Založený: 06 Feb 2011 23:34
Príspevky: 60
Bydlisko: Košice
AUTO: Renault Laguna Grandtour; 1,9dCi (88kW); Expresion 2005
Tusil som to od zaciatku... len som dufal ze to bude nieco ine, nejake tesnenie hadice a tak....
Tak dakujem za tip a radu :)


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: olej okolo klapky zastavenia motora
OdoslaťOdoslané: 28 Apr 2011 23:49 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 28 Apr 2011 23:31
Príspevky: 8
AUTO: Laguna II 1,9 dci 88 kW
ja som mal ten isty problem. vyriesilo sa to tak ze som dal repasovat turbo malo zle tesnenie. a ked ti mizne 0,8 l oleja tak by si ho mal vymenit aj ty pretoze ja som nato kaslal a ked som menil turbo tak som s intercooleru vylial asi liter oleja. a este som aj musel vymenit tu klapku ktoru mas od oleja. orginal v renaulte stoji 50 evri. a za repasovane turbo som dal 250 na stranke www.bazos.sk najdes kontakt na pana co ich repasuje


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: olej okolo klapky zastavenia motora
OdoslaťOdoslané: 29 Sep 2011 19:47 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ
Obrázok používateľa

Založený: 06 Feb 2011 23:34
Príspevky: 60
Bydlisko: Košice
AUTO: Renault Laguna Grandtour; 1,9dCi (88kW); Expresion 2005
otys1985



pri kolkych kilometroch si daval robit repas turba? a potom sa ti uz neobjavuje nikde na motore olej kde nema byt? ani cez tu klapku na zastavenie motora?


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: olej okolo klapky zastavenia motora
OdoslaťOdoslané: 30 Aug 2013 11:48 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 27 Máj 2013 19:39
Príspevky: 7
spam: Nie
jano886 napísal:
Tusil som to od zaciatku... len som dufal ze to bude nieco ine, nejake tesnenie hadice a tak....
Tak dakujem za tip a radu :)



nie vždy je potrebný repas turba mam 1,9 DCi lagunu 2001 rok a mne stacilo na turbe vymeniť tesnenia sada tesnení je okolo 8 až 10 eur zavislosti akej značky je dodavatel tesnenia . po výmene bolo všetko znovu ok !!!


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 18 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©