zetor203 napísal:
tak ale koníky zvýšiš aj šiškov, turbom, či načipovaním, prečo hned meniť motor... Ako vieš, tuning je tuning sám o sebe preto pestrý, pretože každému sa páči niečo iné, pre mna je zbitočné meniť motor, lebo podla mna to je to zbitočné, po prvé na bežné používanie aj tak nevyužijem také auto ako je Bugatti Veyron s výkonom koní 1001, či už v meste alebo po dialnici mi v pohode stačí moja 1,2 8V... a kebyže cem niečo silnejšie si kupim Renault Clio V6 sport, ale bohužial v tejto dobe už nie je tolko ludí čo obetujú naraz tolko penazi to vímeny motoru... Napríklad ked ce niekdo aby mu ostala kasna tak hladá taký istý model ale silnejší, ved naprilad v rade Škoda Octavia, Renault Clio, Thalia, Meganne a pod... máš rovnakú kasnu ale rôzne kubatúri, a prečo si to čo máš nevylepšiť či už z exterieru alebo interieru?? Ked si na zrazoch nemáš žiadne auto na zdviháku aby ludia posudili či to auto má pekný podvozok alebo pružiny, každý povie že je len pekne znížené... A ked má niekto už veterána tak bohužial mu neostáva nič iné, len sa rozhodnúť ak ce zvýšiť či obetuje abo nie, bo vývoj nezastavíš...
Ale na druhej strane, ked si ludia spočítajú kolko dali na styling svojho miláčika, tak im možno víde suma čo by mali za nové auto, poprípade vímenu motora, ale tak to je za určitý poček rokov, proste už nie je tolko ludí čo sú ochotný obetovať na niečo také ako je vímena motora... To je len čisto môj osobný názor a postreh...
a co ak mas najvyšší model napr Renault 5 GT Turbo a chceš viac koní - zoberies motor ktory sa tam vojde a proste ho tam zastavias (buď motor z clia williams, alebo konverzia s motorom z clia sport). To ako si pisal ze ked chces viac vykonu das si tam filter a turbo - sportovy filter osobne nepocitis na aute nijak - max sa to ukaze na brzde ale ty osobne okrem hluku a vyssej spotreby nebudes citi ze sa ti koniky zvysili. Zastavba turba na atmosfericky motor ta vide ovela drahsie nez zastavba komplet motora
. Pretoze ak chces davat na motor turbo treba ti este tolko vela veci okolo ako ked menis motor - kedze vlastne vyrabas novy motor, ktoremu treba bud prisposobit zapalovacie a palivove mapy alebo rovno vymeni riadiacu jednotku za plne programovatelnu.
Na zraze ti nikto nepovie ci mas pekny podvozok , ale kto sa na tom prevezie ti povie ci mas z toho uskakanu opicu zo skratenymi pruzinami, alebo kvalitny podvozok, ktory ta zrychli (kvoli tomu nechodim na zrazy auto ukazovať ale jazdit). To vlastne zistíš aj sam ci sa oplatí dat len pruziny alebo vymenit k tomu aj podvozok ktory je pre ne urceny jednak tym ze nove tlmice pri kratších pružinách budeš meniť o 60% skôr ako ked tam bude komplet podvozok nastaviteľny.
Tuningove zrazy su u nas bohuzial lacne ako nalepky ktore sa davaju, častokrat auta priliš preupravené. ak chces vidiet skutocny tuning pozri si nejake zavodne auto. tam je vsetko urobene tak aby to vazne fungovalo a nie aby to vyzeralo. Styling osobne nemusim aj ked pár autam to na výzore pridalo možno, ale ked je auto podarene od vyroby tak ziaden styling netreba - napr Renault 5 gT Turbo, Lancia Delta integrale evo, lancer EVOlution V, VI; Golf 1 GTi a pod.
Zakladal som sem tuto tému s tým, že tu možno najdem pár ľudí ktorí maju skúsenosti aj s funkčnými upravami aut a nie len lepenia spojlerov a plastov na už tak 500 tonove auta.
P.S. Zetor trosku viac poštuduj fóra odporúčam cliosport.net cast o motoroch a podvozkoch