Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 22 Dec 2024 03:01

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 2 ] 
Autor Správa
 Predmet príspevku: Přestavba TSi motorů na LPG
OdoslaťOdoslané: 13 Dec 2016 11:58 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 13 Dec 2016 11:53
Príspevky: 1
AUTO: Renault Megane
spam: Nie
Rád bych se zeptal, zda má někdo zkušenost s přestavbou motorů TSi na LPG. Jezdím celkem dálky, takže by se mi vyplatil plyn. Na http://kralmotoru.cz/media/prestavba-tsi-motoru-na-lpg jsem se dočetl, že při úsporné jízdě se spotřebovává drtivá většina LPG, ale benzínu jen kolem 5%, takže se dost ušetří na palivových nákladech. Píšou tam taky, že celková přestavba vyjde zhruba na 40.000 Kč, tak by mě zajímalo, zda tomu tak skutečně je. Jak se změní komfort jízdy? Nebo jsem také slyšel názor, že může při jízdě dojít k problému s plynovým těsněním a může dojít ke zkratu, je to pravda? Budu rád za každou zkušenost.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Přestavba TSi motorů na LPG
OdoslaťOdoslané: 13 Dec 2016 18:56 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Pre presné informácie si zavolaj do nejakej firmy čo montuje LPG do áut lebo môžeš natrafiť na problém že pre uvedený motor žiadna sada neexistuje.
TSi motor (WV Group) by mal byť prepĺňaný motor so vstrekovaním paliva priamo do spaľovacieho priestoru a mávajú kompresný pomer okolo 10:1. Neviem o tom že by bola možnosť použiť existujúce vstrekovače i na plyn. Pre plyn sú dve možnosti. Jednou je tryska splynovača na sacom potrubí (jednobodové vstrekovanie) alebo sa montujú trysky do sacieho potrubia, pred sací ventil. ( viac bodové vstrekovanie). Pre motory s tak vysokým kompresným pomerom nie je možné použiť vstrekovanie plynu do sacieho lebo by dochádzalo k detonačnému spaľovaniu vplyvom vysokého kompresného pomeru.

Inak je LPG celkom dobré. Spotreba na plyn stúpne cca o 10% ale LPG stojí cca polovicu toho čo benzín. Auto normálne štartuje na benzín a LPG sa prepína po zahriatí motora na cca 50 stupňov. Dnešné zástavbové sady sú už pomerne kvalitné a nebýva s nimi problém, iba občas sa vyskytuje trochu horšia kompaktibilita s riadiacou jednotkou motora, hlavne pri komplikovanejších motoroch.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 2 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©