Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 22 Dec 2024 09:25

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 20 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia
Autor Správa
 Predmet príspevku: V zime treba zohriať motor aspoň na 70ºC
OdoslaťOdoslané: 05 Okt 2009 21:23 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 11 Aug 2009 21:23
Príspevky: 770
Bydlisko: Vrable
AUTO: mazda zatiaľ
No je tu čoskoro zima a naše tátoše treba udržať v dobrom stave.
Pretože v dôsledku nesprávneho používania môžu nastať poruchy na motoroch.

Ako sa správať k autu počas chladného rána a ako jazdiť, aby motor vydržal čo najdlhšie?

Tak v prvom rade je potreba používať kvalitné oleje, ktoré majú pri nízkych teplotách nízky odpor a nestrácajú svoje mazacie vlastnosti. V noci zmení zima olej na mazľavú tekutinu s tuhosťou džemu, zvlášť oleje triedy 20W 50 (do -15ºC), 15W 40 (do -20ºC), 10W 40 do (-25ºC).

Ja som mal doteraz Elf olej Obrázok.
Teraz som nasadil olej Mobil Obrázok

Motor musí po naštartovaní prekonať odpor oleja, v čom by nebol problém, ak je zohriaty. „Keď vodič so studeným motorom vyrazí hneď vpred na plný plyn, v niektorých častiach systému mazania je olej tuhý a tak vznikne pretlak.

„Dieselom škodia vysoké otáčky. Ak nie je motor zohriaty na prevádzkovú teplotu aspoň 90 stupňov, netreba motor príliš zaťažovať,“ doplnil Čižnár. Pokiaľ musíme po krátkej jazde so studeným motorom zastaviť, je lepšie studený motor nechať chvíľu bežať.

Zohrievanie auta nemusí trvať dlho. Po jednej alebo dvoch minútach môžeme s autom odísť, ale nevytáčať motor a neísť na plný výkon.

Benzín a diesel

Odlišnosti medzi dvoma svetmi motorov sú veľké. Pre benzínové motory platí, že ich zohrievanie je ľahšie a rýchlejšie. Napriek vyššej spotrebe sú vhodné na časté používanie do mesta. Vznetové motory sa zohrievajú dlhšie a znevýhodňujú ich aj nové systémy určené na zachytávanie pevných častíc vo výfukových plynoch. Diesel nie je niekedy zohriaty ani desať minút po naštartovaní a v bežnej premávke na to potrebuje desať kilometrov.

Kvalita paliva sa menej odrazí na benzínových motoroch, ktoré vo všeobecnosti aj pri mínusových teplotách lepšie štartujú. Na dochádzanie do práce a na krátke vzdialenosti sú najlepšie benzínové motory. Z ekonomického hľadiska je výhodné pridať k benzínovému pohonu plyn.


tak 6 pravidiel v zime

• nechať zohriať na mieste aspoň minútu
• nevyužívať plný výkon
• vyhýbať sa vysokým otáčkam za studena
• nevyužívať ťah turbodúchadla, kým sa nezohreje
• používať kvalitné oleje
• po veľmi krátkej trase studený motor hneď nevypnúť


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: V zime treba zohriať motor aspoň na 70ºC
OdoslaťOdoslané: 06 Okt 2009 21:32 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ
Obrázok používateľa

Založený: 25 Sep 2009 19:55
Príspevky: 94
Bydlisko: Zvolen
AUTO: Renault 19 1.9D 47kW+ F8Q PH1 r.v.1992.."gray power"
niekde som počul že nieje dobré nechať dlho zohrievať pred jazdou motor v zime po štarte..že motor by sa mal zohrievať rovnako s prevodoukou...ale zase neviem čo si mám vysvetliť pod tým DLHO..

_________________
Renault 19 1.9D 47kW+ F8Q PH1 r.v.1992.."gray power" :)


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: V zime treba zohriať motor aspoň na 70ºC
OdoslaťOdoslané: 06 Okt 2009 21:49 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 11 Aug 2009 21:23
Príspevky: 770
Bydlisko: Vrable
AUTO: mazda zatiaľ
Pri dieselových motoroch je dobré aspoň jednu až dve minúty nechať motor naštartovaný na voľnobežné otáčky a potom pomaly vyraziť na cestu. Potom sa snažiť čo najmenej preraďovať a ísť čo najdlhší úsek ustálenou rýchlosťou. Bežne je motor zohriaty na pracovnú teplotu v rozmedzí šesť až desať minút v závislosti od zaťaženia.

No to je tak veru nemôžeš ho za studena durit.
A v zime možeš pridať aditíva do nafty, ktoré zamedzujú vzniku parafínu a zvyšujú cetanové číslo nafty.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: V zime treba zohriať motor aspoň na 70ºC
OdoslaťOdoslané: 06 Okt 2009 21:56 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ
Obrázok používateľa

Založený: 25 Sep 2009 19:55
Príspevky: 94
Bydlisko: Zvolen
AUTO: Renault 19 1.9D 47kW+ F8Q PH1 r.v.1992.."gray power"
ahá..noo tak čo ja viem..tomu koncu som už vobec nepochopil.. :) ale tak ked je ráno..tak cítim že ked mu začnem riadne tlačiť..tak nemá taký výkon ako ked je normálne zohriaty..to je tým že je studený čo?

_________________
Renault 19 1.9D 47kW+ F8Q PH1 r.v.1992.."gray power" :)


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: V zime treba zohriať motor aspoň na 70ºC
OdoslaťOdoslané: 06 Okt 2009 22:05 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 11 Aug 2009 21:23
Príspevky: 770
Bydlisko: Vrable
AUTO: mazda zatiaľ
Misqo napísal:
ahá..noo tak čo ja viem..tomu koncu som už vobec nepochopil.. :) ale tak ked je ráno..tak cítim že ked mu začnem riadne tlačiť..tak nemá taký výkon ako ked je normálne zohriaty..to je tým že je studený čo?


No tak veru neradil by som ho durit bo keramické tesnenie v mazaní turbodúchadla naftového motora dostáva poriadne zabrať, poprípade može prasknut.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: V zime treba zohriať motor aspoň na 70ºC
OdoslaťOdoslané: 06 Okt 2009 22:07 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ
Obrázok používateľa

Založený: 25 Sep 2009 19:55
Príspevky: 94
Bydlisko: Zvolen
AUTO: Renault 19 1.9D 47kW+ F8Q PH1 r.v.1992.."gray power"
áá tak ja mám len hladký diesel :) bez turba :) tak sa nemusím dáko veľmi báť hádam :D

_________________
Renault 19 1.9D 47kW+ F8Q PH1 r.v.1992.."gray power" :)


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: V zime treba zohriať motor aspoň na 70ºC
OdoslaťOdoslané: 06 Okt 2009 22:10 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 11 Aug 2009 21:23
Príspevky: 770
Bydlisko: Vrable
AUTO: mazda zatiaľ
Misqo napísal:
áá tak ja mám len hladký diesel :) bez turba :) tak sa nemusím dáko veľmi báť hádam :D

Ale zohrievať ho musis :mrgreen:


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: V zime treba zohriať motor aspoň na 70ºC
OdoslaťOdoslané: 06 Okt 2009 22:17 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ
Obrázok používateľa

Založený: 25 Sep 2009 19:55
Príspevky: 94
Bydlisko: Zvolen
AUTO: Renault 19 1.9D 47kW+ F8Q PH1 r.v.1992.."gray power"
nooo tak to teda áno asi :D.. ale asi to nebude bohviečo 5krát do týždna každé ráno studený štart..5km do mesta..(ale jazda taká že max 20km/h a samé pohýnačky) a zase po obede 5km speť..zatiaľ mám takú skúsenosť že kým prejdem tých 5km tak motor neozohrejem ani..

_________________
Renault 19 1.9D 47kW+ F8Q PH1 r.v.1992.."gray power" :)


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: V zime treba zohriať motor aspoň na 70ºC
OdoslaťOdoslané: 06 Okt 2009 22:22 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 11 Aug 2009 21:23
Príspevky: 770
Bydlisko: Vrable
AUTO: mazda zatiaľ
No ja mam benzín ale tiež iba krátke trate do roboty.Čo už hádam preto peši nebudem chodiť. neeee__ :lol:


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: V zime treba zohriať motor aspoň na 70ºC
OdoslaťOdoslané: 06 Okt 2009 22:24 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ
Obrázok používateľa

Založený: 25 Sep 2009 19:55
Príspevky: 94
Bydlisko: Zvolen
AUTO: Renault 19 1.9D 47kW+ F8Q PH1 r.v.1992.."gray power"
pešo? :D čosi :D veď hádam to dačo vydrží ten motor..môj má 134tis. km (podstivých).. ten ešte čosi zdrží hádam :mrgreen:

_________________
Renault 19 1.9D 47kW+ F8Q PH1 r.v.1992.."gray power" :)


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 20 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©