Test: Renault Kangoo II 1,5 dCi
Civilná verzia nového Kangoo je vhodná pre každodenné použitie. Auto sa príjemne riadi, podvozok dobre tlmí nerovnosti a dieselový motor poteší nízkou spotrebou. Čím už ale veľmi nepoteší je jeho akustický prejav.
Za studena nemá diesel veľmi pravidelný chod, produkuje nepríjemný hluk a navyše sa jeho vibrácie prenášajú na volant. Po zahriati na prevádzkovú teplotu sa ale vibrácie stratia, hluk sa zníži a motor začne priasť ako čistokrvný common rail.
Vzhľadom k menšiemu objemu a výkonu motora (1,5 dCi, 63 kW pri 4000 ot/min) ho nemá cenu trápiť vo vyšších otáčkach. Od 1500 otáčok prichádza ťah a pri 1750 máte k dispozícii maximálny krútiaci moment 200 N.m. Do 3500 otáčok motor dobre ťahá, ale potom rýchlo stráca dych a je lepšie preradiť. Vo vyšších otáčkach tiež vydáva dosť hluku.
viac s testu
http://img2.atlas.sk/images/gallery/370/191303.jpgzdroj:atlas.sk