Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 10 Jan 2025 09:56

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 13 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2
Autor Správa
 Predmet príspevku: Re: Oprava bŕzd
OdoslaťOdoslané: 23 Mar 2010 00:58 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
V podstate máte pravdu obaja. Presný odborný názov je žáťažový regulátor brzdného tlaku. Podľa zaťaženia obmedzuje tlak v zadných brzdách a vyskytuje sa iba pri autách s motorom v predu. Pri novších konštrukciách s ABS nieje lebo tam si tlak reguluje ABS pre každé koleso zvlášť a nezávisle od zaťaženia.

P.S. Škodovky ho nemali lebo nehrozilo že sa zadná náprava odľahčí na toľko aby došlo k zablokovaniu kolies.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Oprava bŕzd
OdoslaťOdoslané: 23 Mar 2010 09:49 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 07 Okt 2009 09:27
Príspevky: 460
Bydlisko: Bratislava
AUTO: Dacia Logan II Arctica 1,2 16V 55 kW
spam: Nie
Moja Laguna I má aj ABS aj ten záťažový regulátor/brzdový obmedzovač. Teda Laguna dvojka ho už nemá?


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Oprava bŕzd
OdoslaťOdoslané: 23 Mar 2010 19:55 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Trochu nepresne som to napísal.
Je viacej brzdových systémov. Nie len pri Renaulte ale všeobecne sa dá povedať že bubnové brzdy väčšinou obmedzovač nemajú, kotúčové majú. Pri spojení s ABS bubnové nemajú a kotúčové väčšinou majú. Pri kombinácii ABS a ESP už nemajú žiadne. Pri takej kombinácii dokáže elektronika odsledovať každé koleso zvlášť a podľa potreby reguluje tlak.
Záleží celkovo na konštrukcii bŕzd a hlavne na zapojení tandemu či je radiálny (predný a zadný okruh) alebo je diagonálny. (PP+LZ a LP+PZ) Napríklad niektoré typi Peugeotov majú obmedzovač pri bubnových brzdách priamo vo valčeku.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 13 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©