Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 10 Jan 2025 01:46

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 4 ] 

Ako sa vam páči Renault Kangoo 4x4
Nič moc 50%  50%  [ 3 ]
Som s ním nadmieru spokojný 0%  0%  [ 0 ]
Páči sa mi ako spojka (na zadný náhon kolies pracuje) v teréne ide 0%  0%  [ 0 ]
SUV ako má byť 33%  33%  [ 2 ]
Nepáči sa mi kapota, ale po motor. stránke nie je nahraditeľný 0%  0%  [ 0 ]
Nevymenil by som ho za nič 17%  17%  [ 1 ]
Celkový počet hlasov : 6
Autor Správa
 Predmet príspevku: Kangoo 4x4 suv ako ma byť....
OdoslaťOdoslané: 07 Feb 2010 11:58 
Neprítomný
Odborník
Odborník
Obrázok používateľa

Založený: 23 Dec 2009 21:00
Príspevky: 315
Chcem vám priblížiť trochu Renault Kangoo 4x4.... <zmuk>

Obrázok

Přestože je Renault Kangoo vlastně jen zcela obyčejná dodávka, v provedení 4x4 se stala velkým konkurentem automobilů kategorie SUV.

Když se prakticky od okamžiku zahájení prodeje na evropských trzích stala dodávková automobilová dvojčata Peugeot Partner a Citroen Berlingo prodejním šlágrem, nemohl to Renault tak nechat a rozhodl se postavit proti nim konkurenta. Ten se inspiroval "objevitelskou" studií Pangea, která se vyznačovala oblými tvary, blatníky počínaje a rohy bočních oken konče. Právě tyto rysy zdědil i sériový vůz Kangoo, který sice neuchvátí ladnými křivkami, ale mnoho lidí osloví roztomilým vzezřením. Tohle vozidlo bylo prapůvodně určeno pro převoz nákladu, existuje však i v osobní verzi, která je určena hlavně těm, kteří aktivně tráví volný čas a potřebuje na své koníčky hodně prostoru. A v provedení 4x4 už navíc není nutné nechat auto na místě mnohdy kilometry vzdáleném od cíle, protože Kangoo své majitele odveze všude tam, kde lze potkat čistokrevná SUV. Kangoo 4x4 na rozdíl od svého sourozence Renaultu Scénic RX4 neupozorňuje na svou schopnost pohybu mimo silnice extravagantním vzhledem, sází spíše na nenápadnost, takže ho lze identifikovat jen podle o 67 mm zvětšené světlé výšky, masivnějšího předního nárazníku a oválného odznaku s nápisem 4x4 na bočních ochranných lištách předních dveří.

V interiéru nás zaujaly světlé tóny červeného, zeleného a modrého čalounění, které se vhodně doplňovaly. Potěšila nás sedadla, která byla nefrancouzsky tvrdá a měla dobré boční vedení, což nebývá v kategorii SUV, kam bezesporu toto Kangoo patří, zrovna obvyklé. Pochválit lze dokonce i ta zadní, která byla tvrdší a k zádům přívětivější než ta u RX4, ne každému ale bude vyhovovat, že mu při sedění na těch krajních chybí část sedáku pod vnější nohou, protože ten je zaoblen více, než bývá obvyklé. Prostoru bylo ve všech směrech a na všech místech na rozdávání, nejvíce však pochopitelně pro hlavu, Michaela Jordana byste ale stejně měli posadit raději dopředu, nebo dozadu doprostřed. Nad hlavami cestujících vzadu se totiž nacházejí velmi praktické uzavíratelné odkládací prostory. Místo nad hlavou je ale efektivně využito i vpředu, kde je nad rámem čelního skla taktéž odkládací polička, což bohatě vynahrazuje chybějící zavíratelný box před spolujezdcem. U zadní lavice je možné položit jedno, i obě části opěradla, sklopit však lze pouze všechna tři sedadla dohromady, takže jsme si vyzkoušeli, že převézt nesložené horské kolo a tři pasažéry je už docela problém. Variabilitu interiéru také trochu omezuje umístění rezervy v zavazadlovém prostoru.

Řazení s pákou pětistupňové mechanické převodovky patří v této kategorii k těm přesnějším, a ani jednotlivé dráhy nejsou moc dlouhé. Přístrojová deska působila stylově, i když jednoduše, spartánskému pojetí vozu bylo možné prominout i množství nezakrytých šroubů. Přestože ve většině případů přecházíme drnčení plastů mlčením, neboť může být obrazem chování řidičů ke konkrétnímu vozu a mnohdy skřípou i automobily za tři miliony, u Kangoo to nelze. Takový koncert jsme skutečně nezaznamenali už dlouho a na vině jsou nejspíš nejen časté vyjížďky novinářského vozu mimo zpevněné cesty, ale i opravdu tvrdé pérování. Potěšilo nás ale řízení Renaultu Kangoo, které patřilo mezi automobily SUV, které mívají v tomto ohledu větší či menší rezervy, rozhodně k těm lepším.

Téměř sportovní odladění podvozku je u Kangoo velmi důležité, protože jinak by vůz s šířkou 1672 mm a výškou 1894 mm nebyl zrovna stabilní. V praxi to znamená, že i tak se vůz docela nakláněl, ale stále v rozumných mezích, precizně však informoval o téměř každé nerovnosti na vozovce i mimo ni. Ovšem jízdní vlastnosti jsou naproti tomu až nečekaně dobré, Kangoo se ochotně vrhá do táhlých zatáček a projíždí je bez známek ztráty neutrálního chování, nestačí pouze na ostré zákruty a serpentiny, kdy už se dostavuje nedotáčivost, to vše ale na hranicích, které jsou na hony vzdáleny jízdnímu režimu, v jakém bude tenhle renault provozován nejčastěji. Nejpříjemnější je s ním tedy jízda rychlostmi, které nechávají policejní radary v klidu, a při nichž se celé osazenstvo může kochat dobrým výhledem do krajiny všemi směry. Důraznější sešlápnutí plynu a následná vyšší rychlost má totiž navíc za důsledek téměř okamžité posázení málo skloněného čelního skla ostatky všemožné havěti, špatné aerodynamické proudění je totiž nedokáže strhnout stranou. Kratší jízda po polní cestě je však oproti silničnímu provozu dost traumatizující zážitek, takže doporučujeme držet se s vozem spíše na kvalitních vozovkách. To je druhá strana mince jménem tvrdý podvozek.

Ostré jízdě nebyl příliš nakloněn ani motor. Tím byla v našem případě zážehová šestnáctistovkas výkonem 70 kW. Ta bude mít s 1300 kg vážícím vozem spoustu práce, řekli si nespíš technici od Renaultu, jinak si nedovedeme vysvětlit, proč Kangoo, které by mělo patřit k pohodových automobilům, točí na "pětku" při 130 km/h neuvěřitelných 4400/min, což je stav, který jsme schopni ještě pochopit u sportovních vozů Toyota Yaris TS, nebo Honda S2000. Kangoo sice bylo odhlučněno o poznání lépe, než Yaris, takže hluk zas tak neobtěžoval, pokud se ale jelo chvíli po dálnici rychlostí 140 km/h, dvakrát příjemné to nebylo. Přitom tenhle renault rozhodně žádným divochem nebyl, i když předjíždění při dostatečné dávce opatrnosti nečinilo zkušenému řidiči problémy. Motor byl pochopitelně díky otáčkám docela při chuti a během testu si řekl o 9,3 l na 100 km, a to jsme ho nijak zvlášť nehonili. Dvakrát nadšení jsme nebyli z brzd, vůz byl při deceleraci neklidný a brzdná dráha se nám zdála poněkud dlouhá.

Renault Kangoo povýšil z dodávky na SUV, a docela se mu to podařilo. Radost z něho budou mít zejména ti, kteří potřebují velký prostor pro uložení všemožného nákladu, ale i drobností. Mnohé zaujme také svým nekonvenčním vzhledem a dobrými sedadly s bočním vedením. Pohon 4x4 pomůže hlavně při zhoršených klimatických a adhezních podmínkách, na výlety po polních a lesních cestách není vůz díky dost tvrdému pérování zrovna nejvhodnější (i když je v pohodě zvládne), odvděčí se ale dobrými jízdními vlastnostmi na silnicích. Motor měl díky krátkému zpřevodování vyšší spotřebu a neoplýval přílišnou dynamikou, moc se mám nelíbil ani účinek brzd. Svou SUV konkurenci válcuje Kangoo cenou 499.900 korun, (v našem případě s bohatší výbavou Altica za 549.900) za kterou už lze nad některými nedostatky přimhouřit oči, neboť těch je rozhodně méně, než jaký je rozdíl v ceně mezi ním a nejbližší konkurencí z řad sportovně-užitkových vozů. :) NA pohone zadných kôl sa používa spojka Haldex II.

Keby nebolo niečo jasne stačí len napísať SS... :!: :!: :!:


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Kangoo 4x4 suv ako ma byť....
OdoslaťOdoslané: 07 Feb 2010 17:23 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 07 Okt 2009 09:27
Príspevky: 460
Bydlisko: Bratislava
AUTO: Dacia Logan II Arctica 1,2 16V 55 kW
spam: Nie
No dovolil som si trochu opraviť preklepy v hlasovaní :) a inak čo sa týka auta, podľa mňa nevyzerá ako SUV, ale skôr ako dodávka <zmuk>


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Kangoo 4x4 suv ako ma byť....
OdoslaťOdoslané: 07 Feb 2010 21:51 
Neprítomný
Odborník
Odborník
Obrázok používateľa

Založený: 23 Dec 2009 21:00
Príspevky: 315
Po stránke kapoty hej ale mno je to suv, stým sa nedá nič robyť.... <heh>


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Kangoo 4x4 suv ako ma byť....
OdoslaťOdoslané: 27 Jún 2011 21:58 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Ešte aby Kangoo nebolo SUV.
... sa preber z toho šoku.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 4 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©