Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 27 Nov 2024 05:04

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 9 ] 
Autor Správa
 Predmet príspevku: Megane 2, 2004. 1,9DCI 88KW - Einspritzung Uberprufen
OdoslaťOdoslané: 07 Mar 2016 19:27 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 20 Feb 2012 14:34
Príspevky: 12
Ahojte, chcem sa spýtať čo to asi je za chybu: Einspritzung Uberprufen + servise, čo mi dnes vyhodil palubný PC na Megane 2. Cítil som stratu výkonu ked som pridal plyn a turbo vôbec nebolo počuť.





Megane 2, 2004. 1,9DCI 88KW , 120HP


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Megane 2, 2004. 1,9DCI 88KW - Einspritzung Uberprufen
OdoslaťOdoslané: 07 Mar 2016 22:14 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Daj urobiť diagnostiku, je to problém vstrekovania a preto i motor padol do núdzového režimu.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Megane 2, 2004. 1,9DCI 88KW - Einspritzung Uberprufen
OdoslaťOdoslané: 08 Mar 2016 18:50 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 20 Feb 2012 14:34
Príspevky: 12
Ďakujem za dobrú radu, pôjdem s Méganom na diagnostiku akonáhle niekoho zoženiem. Ale aj tak sa chcem spýtať ako laik - lebo tomu nerozumiem (a tieto veci okolo naftových motorov sú zaujímavé), čo všetko má vplyv na vstrekovanie. Či sú to len vstrekovacie trysky alebo aj nejaké iné súčiastky na motore?

S pozdravom Vaciro


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Megane 2, 2004. 1,9DCI 88KW - Einspritzung Uberprufen
OdoslaťOdoslané: 08 Mar 2016 21:08 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Nejde iba o vstrekovače.
V podstate sú dva základné typy naftového vstrekovania. Jedno je čistá mechanika ktorá sa používala cca do roku 2000 a tam je temer všetko ovládané vstrekovacím čerpadlom. Pedálom plynu sa iba mení dávka paliva ktoré čerpadlo cez vstrekovač dá do motora. Vstrekovač má vnútri pružinu ktorá otvorí trysku až pod tlakom paliva z čerpadla. Správny okamžik vstreku je daný priamym spojením kľukového a vačkového hriadeľa s čerpadlom. Jednoducho je identifikovateľný tým že z vstrekovacieho čerpadla ide kovová rúrka ku každému vstrekovaču.
Druhý typ je elektronicky riadené vstrekovanie tiež známe ako CR alebo common rail. Vtedy čerpadlo stále tlačí pod vysokým tlakom palivo do zásobníka (rail) z ktorého idú rúrky k vstrekovačom. Samotné vstreknutie paliva je realizované elektrickým impulzom ktorý na chvíľu otvorí ventil vstrekovača. Pri tomto systéme je viac rôznych snímačov podľa ktorých riadiaca jednotka motora reguluje množstvo paliva dodané vstrekovačom. Hlavne sa jedná o:
váha vzduchu - meria množstvo vzduchu nasávané motorom
teplota vzduchu - meria teplotu nasávaného vzduchu
poloha plynového pedála - sníma polohu ako je stlačený pedál plynu
snímač hornej úvrate - sníma polohu kľukového hriadeľa aby RJ motora vedela kedy otvoriť vstrekovač
snímač polohy vačkového hriadeľa - sníma polohu vačkového hriadeľa a podľa nej RJ motora vie do ktorého valca má vstrekovať.
To sú asi tie hlavné. Okrem nich sa sleduje teplota motora, tlak turbodúchadla a dokonca i nadmorská výška. Je viacej modifikácií ale toto sú tie hlavné rozdiely.

Druhý popisovaný typ vstrekovania má takzvanú samodiagnostiku kedy všetky snímané veličiny majú určený rozsah "normálnych hodnôt" a keď sa vyskytne porucha ktorá niektorú veličinu posunie mimo stanovený rozsah tak riadiaca jednotka začne signalizovať poruchu a prejde do "núdzového režimu" kedy dovolí motoru iba obmedzené otáčky a v ovládaných veličinách prejde na základné nastavenie. Je to v podstate stav na dôjdenie do servisu.
Niekedy sa stane že chyba je iba dočasná a ak sa neobjaví pri opakovaných štartoch tak riadiaca jednotka ju uloží do pamäte (ako prechodná chyba) ale začne fungovať normálne. Ak sa chyba vyskytuje opakovane tak je to trvalá závada a bude signalizovaná až do odstránenia príčiny.

...uff, malý elaborát ale snáď to stačí ako orientačná informácia.
Zbehlejších v tejto tématike poprosím berte to ako základné a všeobecné info, nie ako info o konkrétnom motore.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Megane 2, 2004. 1,9DCI 88KW - Einspritzung Uberprufen
OdoslaťOdoslané: 09 Mar 2016 07:45 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 20 Feb 2012 14:34
Príspevky: 12
Ďakujem za perfektné vysvetletlenie.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Megane 2, 2004. 1,9DCI 88KW - Einspritzung Uberprufen
OdoslaťOdoslané: 10 Mar 2016 08:18 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 20 Feb 2012 14:34
Príspevky: 12
Tak diagnostika ukázala chybu EGR ventilu a chybu snímača vačkovej hriadele. Po vymazaní chybových hlásení naskočila znovu chyba EGR ventil. Po naštartovaní motora táto chyba tri krát preblikla na displaji a potom zmizla. Včera som najazdil asi tak 100 km a žiadne chybové hlásenie mi Mégan nevyhodil. Tak uvidím počase ako sa to bude správať...


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Megane 2, 2004. 1,9DCI 88KW - Einspritzung Uberprufen
OdoslaťOdoslané: 10 Mar 2016 08:57 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Preventívne by som odporučil vyčistenie EGR ventilu a mal by si mať pokoj.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Megane 2, 2004. 1,9DCI 88KW - Einspritzung Uberprufen
OdoslaťOdoslané: 10 Mar 2016 11:52 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 20 Feb 2012 14:34
Príspevky: 12
Mechanik pozeral ten ERG ventil a povedal, že vraj sa nedá rozobrať a vyčistiť, a odporučil výmenu za nový. Inač tohto Mégana mám piaty rok, tak by som aj zvážil tú výmenu, len ešte mi nepovedal približnú cenu koľko bude stáť.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Megane 2, 2004. 1,9DCI 88KW - Einspritzung Uberprufen
OdoslaťOdoslané: 11 Mar 2016 10:01 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Neviem presne aký tam je ventil ale každý sa dá vyčistiť. Problém býva v usadeninách ktorí sú od výfuku cez ventil až po sacie potrubie. Vo ventile spôsobujú zadŕhanie a v potrubí zhoršený prietok plynov.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 9 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©