pastorek napísal:
1,9 dci je už common rail? Ak nie tak by som sa pozrel po nastavení predvstreku na čerpadle. Ak je tak by to mohla robiť váha vzduchu.
je to common-rail Peto. Vsetky dci su. Common rail su taktiez:
MJT, u BMW su to d aj sd, hdi, tdci, crdi, vcd, mzr di/cd, cdi, crd, di-d, cdti, ddis, d-4d, d-cat, dpr, vcdi, i-ctd
Pri VAG autach (teda VW concern) som si nie isty, nakolko pouzivaju aj common-rail aj nie. Skor u lacnejsich verzii aut ako fabie cr nedavaju, no passat ho uz zarucene ma. A aj oktavie s vyssim vykonom. Common-rail je vhodny hlavne aj na menej objemovem motory. Oproti "manualnym" tyskam maju elektricke s cr lepsie rozprasovanie a vyssiu ucinnost. To znamena menej nafty + viac vzduchu. cr rozprasuje na velmi jemny opar/hmlu. Preto tie trysky casto odchadzaju, pretoze ich lahko poskodi necistota v palive. Jemnost a preciznost vyroby a kvalita materialov tam je velmi dolezita.
A pre majitela auta je velmi dolezite casto menit palivovy filter a tankovat dobru naftu.
Preto som Ti aj navrhol ako prve vymenit filter. Velmi malo ludi to robi.