Čaute, mám otázku na trošku skúsenejších renaulťákov, alebo tých ktorí o tom jednoducho niečo vedia

. Na R Megane I s motorom 1,6e 66kW sa ževraj dodávali dva typy prevodoviek ? Jedna s krátkou 5-ťkou a druhá s dlhšou 5-ťkou. Na mojom megane minulý rok praskol obal na prevodovke zrejme sa rozsypalo nejaké ložisko a mechanik mi tam teda menil prevodovku s tým, že jeden deň mi volal, že má prevodovku a že ju druhý deň bude montovať, keď som mu volal druhý deň povedal, že prevodovka vyzerá úplne rovnako, ale že sa jednoducho nedá namontovať, alebo niečo také...na druhý deň mi volal, že auto mám hotové, zrejme zohnal novú prevodovku...bol som tak rád, že som sa ho ani nepýtal akoto, že zohnal tak rýchlo druhú...čo som si však po nejakom čase všimol, tak na tejto prevodovke je kratšia 5-ťka. Kto sa nevyzná tak nech mi prosím vás nepíše, že je nemožné aby na prevodovke bola kratšia iba 5-ťka a ostatné prevody boli rovnaké ako tie na predchádzajúcej prevodovke, pretože mi pri určitých rýchlostiach točí rovnako otáčok ako na starej prevodovke, len 5-ťka je kratšia, reálne sa dá radiť už pri 60-tke, čo na starej sa dalo až pri 70-tke. Teraz mi teda 5-ťka točí viac ako treba a to hlavne na diaľnici kde mi napríklad predtým točila 3500 otáčok pri 135 km/h , teraz mi tých 3500 točí pri 120-tke, takže viac ako 120 chodím len vtedy keď treba predbiehať, pretože to už potom dosť vrčí. Viac otáčok samozrejme znamená aj vyššiu spotrebu, čo neriešim keďže jazdím na LPG
.gif)
jednoducho ma to len tak zaujíma
