rastouhric2 napísal:
Takže sa stim neda nič robit ale pred tou vymenou ventilou aj klinoveho a rozvodoveho remena to nerobilo.Ani som vtedy nepostrehol kedy klima ide a kedy je vypnuta tak prečo?
Mas manualnu klimatizaciu predpokladam.
Tak ako som napisal vyssie, jedine, ze by Ti napr. posunuli rozvody alebo nastelovali ventily zle. Nepozorujes mensi vykon auta? Bolo by mozne, ze je tam pokles vykonu a tym padom je ta zataz na neho viac. To by pastorek mohol skonstatovat ci je to mozne.
Osobne si ale myslim, ze to mas ok. Najlepsie keby to clovek videl. Zapnutie klimatizacie je proste zataz na motor poriadna.
Na mojom ex renaulte megane 2.0 16v s 108kW to tiez dokazalo spravit zlobu. Zapnuta klima, hlavne manualna, Ti stale tlakuje kompresor a udrziava jeden tlak. Pri automatickej si natlakuje na nejaku hodnotu a podla potreby potom vypina/zapina kompresor. Takze zataz je tam menej citelna a aj spotreba nie je vyssia radovo v litroch.
Pre porovnanie, zober si taky kompresor na vzduch, predpokladam, ze si ho uz niekedy videl a hlavne pocul (80+ dB) jeho hlucnost a taktiez ako ztazka take nieco ide. Kompresor na vzduch ma svoj maly motor s piestom, ktory si tlaci vzduch. Nieco podobne mas kompresor na klimu v aute kde ale namiesto elektriny Ti to zenie remen v aute. A hlavne si zober aky prikon ma taky kompresor na vzduch, 1100W, 1500W a pod. Polovicu z toho moze potrebovat kompresor na klimu by som povedal. Tak okolo 600W ako nastenne kancelarske klimatizacie. A to je dost slusny prikon, ktory musi motor zabezpecit.
Ked to zhrnies je to akoby motor okrem seba musel hnat dalsi maly elektromotor. Plus dalsie prislusenstvo ako alternator na vyssi vykon, lebo mas vyssi odber a pod.