Chlapi, kto si kúpi auto, tak na tento <u nás ešte zatiaľ> luxus treba zarátať všetky náklady, týkajúce sa používania auta. Každý z nás môže však mať iný názor, s tým počítam. Zámerne nenapíšem, sumu, tá totiž je závislá vždy od typu auta, jeho veku a stavu, v akom si ho kto kúpi, pokiaľ sa toto neuvedie je to potom skreslené.
Pokúsim sa aspoň o vymenovanie niektorých - podľa mňa:
- preprava auta domov z predajne alebo skadekoľvek - vyplatenie poistenia - evidencia vozidla - dokúpenie povinného príslušenstva <nie vždy cena za auto obsahuje i príslušenstvo> - dokúpenie nepovinného príslušenstva <koberce, lapače nečistôt, poťahy, nosič batožiny... atď>, tu by sa dalo písať... - sada zimných alebo letných pneumatík <ja som napr. dokúpil aj disky> - poistné skrutky na disky - kozmetika, umývanie auta, vysávanie... - údržba materiál a práca <niekto si prácu zaráta, niekto nie>, v tomto bode je toho inak dosť na rozpísanie, ale keď zoberiete do ruky servisnú knihu... - kvapaliny do ostrekovača, škrabky, spraye, náradie... - EK a STK - parkovanie pri jednotlivých jazdách a u niekoho aj parkovanie doma <aj za vlastnú garáž sa platí daň a pod.> - dialničná nálepka, povolenie vstupu do areálu kde pracujete... - palivo som si nechal na koniec, tu by sa patrilo asi odrátať náklady na prepravu prostriedkami hromadnej dopravy kamkoľvek <práca, nákupy a pod...> a len túto časť uvažovať ako náklady naviac, tu bude tiež rozhodujúci možno počet km. To nie sú určite pre každého všetky body. Pre niekoho ešte viac, pre iného možno len polovica.
Nepočítal som nehody, pokuty. Niekto sa počas celej životnosti auta ani jednej udalosti nedožije. <To nehovorím o sebe, ale pozerajme sa na vec objektívne>
Keď som tak začal pozerať na tieto veci potajomky - sám bez manželky, prestal som asi po piatich minútach. Sú to na druhej strane investície, ktoré druhí minú inde. Tieto investície si musí každý prepočítať ešte pred kúpou auta.
Ja by som napríklad pri mojom plate, nechcel Mercedes, BMW, ak by som ho dostal do daru, tak ho hneď odpálim, keď aj do bazáru a hneď v ten moment som zarobil.
Tak je celkom možné, že počas životnosti auta do neho dáte ešte raz nákupnú cenu. Nové auto sa oplatí držať do šesť rokov, do vtedy sú náklady ešte v aritmetickom raste, ale potom už rastú nechcem povedať geometricky, no určite rýchlejšie - treba totiž začať meniť celé skupiny na aute.
|