marionovak napísal:
keď ti začne v zime zle štartovať bývajú často žhaviče na vine,ich životnosť závisí ako často sa štartuje motor keď je studený,,ldajú sa merať priamo v aute a koľko ampérov berú čím menej tým to je horšie neviem presne koľko by to malo byť tak sa mi zdá že to bolo medzi 60 a 70 niekde som to tu písal ale teraz si nespomeniem (pri vypnutom motore a kľúči),alebo sa dajú merať každý zvlášť vytiahnuť a napojiť na batériu musí sa rozsvietiť rýchlo,základná údržba je ako pri každom aute výmena olejov a filtrov na zimu kontrola chladiacej kvapaliny a batériu (u dieslov obvzlášť),rozvody kedy boli menné a koľko majú najazdené,,,odporúčanie v zime či je to benzín alebo diesel (hlavne),po naštartovaní pod teplotou7 až 5 stupňov a hlavne v mraze nechať motor na volnobehu aspoň 1 až 2 minútky kvôli hustejšiemu oleju a potom nevytáčať motor pokiaľ sa nezohreje na prevádzkovú teplotu okolo 60 stupnov, hlavne motory s turbom inak sa môže stať že zničíš turbo alebo celý motor,vela šťastných km
vdaka... no zatial startuje fajn, byvam v takej doline, takze rana tam byvaju niekedy aj -20. Ale asi len 2 krat sa mi zatial stalo, ze chytil az na druhy pokus. Vacsinou fajn. Niekedy dlhsie potoci, ale ide. Nechavam ho povrcat rano, kym oskrabem okna a tak, takze v tomto smere v pohode. Mna len vcera trosku znervoznil ten servis a hlaska, ze "skontroluj vstrekovanie", ale svietilo to tak 5 sekund. Odvtedy nic. Tankujem vyhradne OMV alebo Slovnaft, ale vacsinou OMV - Alpin diesel, tak dufam, ze by to v zime malo drzat vsetko pokope... :o))) a ten servis tiez je ok. chodi to do servisu kazdych 15 000 km.... este raz diky.