Sandero, ktore som si ja vybral je nasledovne:
Nové Sandero 1,2 16V 53 kW/72 k LPG Arctica na celkovú sumu 9 920,00 € s DPH
Sam som si ho vyskladal nasledovne:
Zrkadlá vo farbe karosérie
Látkové čalúnenie
Okrasné kryty kolies "Groomy"
Oceľové kolesá 15"
Tónované sklá
Airbag vodiča
Airbag spolujazdca
ABS
Bočné airbagy vpredu
Trojbodové bezpečnostné pásy na zadných sedadlách
ESP
ISOFIX
Sada na opravu pneumatík
Vyhrievané zadné okno
Zadný stierač s ostrekovačom
Osvetlenie batožinového priestoru
Hmlové svetlomety
Elektricky nastaviteľné zrkadlá
Posilňovač riadenia
Výškovo nastaviteľný volant
Fajčiarska sada
Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča
Elektrické otváranie predných okien
Manuálna klimatizácia
Tretinovo dělená zadná sedačka
Ovládanie rádia pod volantom
Doplatim si:
Zadné elektrické okná
Lakťová opierka
Tempomat / obmedzovač rýchlosti
Media NAV (Navigácia, Rádio s ovládaním pod volantom,
USB, Bluetooth)
Kožený volant a hlavica radiacej páky
Lak: Červená Feu B76
Za tu cenu celkom slusne. A ta cervena mu velmi pristane. Nieco ako som mal P 307. Prakticky som do toho navral vsetko co sa dalo dat. Vyberal som medzi naftou 1.5dci a benzin+LPG a vyhralo LPG. Nakolko si chcem Mondeo dat doporiadku a nechat si ho primarne na dlhe trasy a Sandero by bolo na kratsie trasy pre manzelku. Aj ked ani na dlhe cesty to nie je az take zle. Spotrebou by som sa dostal mozno aj nizsie nez na mondeu (co sa tyka financii LPG a nafta). Avsak porovnavam skor komfort a bezpecnost. A samozrejme rozmery aut. Aj ked som bol Sanderom prekvapeny. Kazdopadne co sa tyka Sandera, ak by som sa niekedy stal jeho majitelom, urcite by som spravil nejake upravy. Ako prve by som zacal zvysenim podvozku
Sem-tam clovek potrebuje nejake vyssie auto. S Mondeom som mal niekedy problem vyjst na obrubnik bez suchania brucha
Dan za vyssiu stabilitu a aerodynamiku.
Co ma u Dacie prekvapilo bola pritomnost ESP, co som vobec necakal. Taktiez ISOfix. Co mi velmi chyba je automaticka klimatizacia (na nezaplatenie, ked som z Megane s manualnou klimou presiel na automaticku, uz nikdy nechcem menit) a moznost dokupenia napr. vyhrievanych sedaciek. Tieto dve veci a Dacia by nemala konkurenciu. Je to smutne nakolko spravit z manualnej klimatizacie automaticku nie je velka veda a ani velmi cenovo narocnejsia oproti manualnej. A vyhrievane sedacky ani nehovorim.
Trosku zabrdnem do temy ESP v aute. Na Megane som ESP nemal a tam ho ani treba nebolo. Eh, este predtym v Lagune som ESP samozrejme mal (aj ASR) a s tym som sa doslova hral. Zaujimave bolo rozbehnut auto na 180 na R1 a v prudkej zakrute pozorovat ako ESP nedovoli auto stratit stopu a udrzi ho kvalitne tak, ze auto nevynieslo zo zakruty snad ani o centimeter. Tam som to velmi chvalil. V 307me ma ESP raz zachranilo ked som siel skrz serpentiny so zlym vyhladom a v jednej ostrej zakrute vybehol v protismere v mojom pruhu kamion a ja som sa musel uhnut na uzky pas hliny nad velmi hlbokou roklinou. Vtedy to ESP krasne zvladlo nedovolilo, aby auto sklzlo dole. Oproti Lagune mi vsak chybala moznost vypnutia ESP. ESP mi velmi vadi pri jazdach v zime na zasnezenych cestach. Hlavne na velmi zasnezenych a neodhrnutych, kedy sa s autom skoro vobec neda ist plynule, nakolko je tam skoro 100%-na sanca, ze niektore z kolies bude presmykovat a tak som nic ine nerobil len siel 40 a uzival si ako ma auto masiruje neustalym pribrzdovanim jednotlivych kolies a zbytocne. Momentalne Mondeo ESP nema a je to to najlepsie co moze byt. Mondeo ma natolko kvalitny podvozok, ze to ESP jednoducho nepotrebuje. Aj nad akukolvek hranu unosnosti to auto nepusti a nepreskoci/nepresmykne, nestrati stopu. Samozrejme ratame s tym, ze clovek ma kvalitne pneumatiky. V zime absencia ESP plus, nemusim riesit masaze
. Asi tolko moje skusenosti, pozorovania a nazory. Niekedy sa ta elektronika naozaj nehodi. Podla mna by kazde auto malo mat moznost vypnutia ABS, ESP, ASR a kadecoho podla uvazenia vodica. Ked niekto nevie jazdit nech sa rozdrbe ked si to vypne, ten kto jazdit vie to oceni.